تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/12/06 - 12:25
کد خبر: 193944

در مناظره دانشجویی دانشگاه رامین خوزستان مطرح شد:

کلاته: در دولت روحانی هر ماه 5 هزار جوان بیکار شده اند/ پرویزی: مجلس نهم منافع خوزستان را به تاراج گذاشت

کلاته: در دولت روحانی هر ماه 5 هزار جوان بیکار شده اند/ پرویزی: مجلس نهم منافع خوزستان را به تاراج گذاشت

در این دولت رانت 650 میلیون یورویی توسط وزیر صنعت شکل گرفته است ولی کسی جرئت ندارد حرفی بزند و دولتی که ادعای مبارزه با فساد دارد چرا شفافیت اقتصادی را با حذف کد شبنم پیگیری می کند؟

خبرنامه دانشجویان ایران: در میزگرد دانشجویی که با موضوع انتخابات در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برگزار شد مناظره کنندگان اظهار داشتند: دولت برخلاف ادعای آزادی چرا اجازه نمی دهد رسانه ها و مردم درباره کرسنت اظهار نظر کنند؟

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ میزگرد دانشجویی اصلاح طلب، اصولگرا؛ کدام استقلال، کدام پیروزی به همت بسیج دانشجویی در سالن دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان برگزار شد.

در این مناظره دو فعال دانشجویی و رسانه حضور داشتند که بهروز کلاته عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور و افشار پرویزی بابادی مدیر مسئول همای خوزستان و فعال سابق دانشجویی به نمایندگی از جریان اصلاحات به مناظره پرداختند.

در ابتدای مناظره، پرویزی بابادی فعال اصلاح طلب به عقیه مجلس شورای اسلامی در کشور ایران پرداخت و اظهار داشت: تاریخچه مجلس شورای اسلامی به دوره اشکانی و مجلس مهستان برمی گردد که در این مجلس مهستان شاهزدگانی که از قدرت بازمانده بودند حضور داشتند و این مجلس هیچ دخالتی نداشت.

وی افزود: مجلس پس از دوره مشروطه و امضای آن در کشور شکل می گیرد که هدف اصلی مشروطه خواهان در آن دوره در واقع سرشکن کردن قدرت بود و می خواستند قدرت را مهار کنند و نگذارند شاهان هر کاری که می خواهند در کشور به راحتی انجام دهند و کشور را به تاراج ببرند.

این فعال رسانه اصلاح طلب خوزستان در ادامه افزود: قبل از انقلاب در طول تاریخ ما 24 مجلس مردمی داشتیم که این مجالس به شکل رسمی تا 21 بهمن 57 بودند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مجلس تعطیل و منحل شد.

پرویزی اظهار داشت: سال 59 اولین مجلس شورای اسلامی کشور با حضور همه جریانات فعال وقت تشکیل می شود و تا الان که ما شاهبد این بودیم که نهمین مجلس در حال پایان است.

این فعال اصلاح طلب در پاسخ به اینکه کدام مجلس بهتر است گفت: ببینید نمی توانیم بگویم مجلس اول بهتر است یا مجلس نهم هر چند برخی خوبی ها داشتند و برخی بدی های داشتند ولی مجلس اول به خاطر فراز و نشیب های که داشت یکی از فعال ترین مجالس بود و ما دیدیم در این مجلس همه جریانات حضور داشتند و در این مجلس حتی می بینیم اولین رئیس جمهور انقلاب اسلامی یعنی بنی صدر عزل می شود.

بابادی بیان کرد: برخی مجالس به ضرر منافع خوزستان بوده است از جمله مجلس نهم که منافع خوزستان از جمله آب را تاراج کرد ولی همین مجلس برای اصفهان بهترین مجلس است چرا که آب را از خوزستان برای زاینده رود منتقل کرد.

فعال رسانه ی اصلاح طلب بیان کرد: فضای مجالس در دوران احمدی نژاد و روحانی قابل قیاس نیست و آنقدر در این دوسال روحانی از وزرا سوال پرسیده شده است که شاید در طول تاریخ مجلس شورای اسلامی غیرقابل قیاس است و حساب آن از دست همه خارج شده است.

وی درباره فعالیت احزاب در انتخابات بیان کرد: متاسفانه در کشور ما احزاب بیمار است و کارکرد حزبی ندارد و متاسفانه فقط در ایام انتخابات احزاب فعال می شوند و لازمه حزب گرایی این است که فعالیت حزبی در راستای منافع ملی تعریف شود و اگر تضادی پیش بیاید حق با منافع ملی است.

پرویزی بابادی تصریح کرد: احزاب فقط اشخاص را معرفی میکنند در حالی که باید احزاب برنامه ارائه دهند و مردم بتوانند در وهله اول برنامه های احزاب را ارزیابی کنند و بعد بدانند آیا این برنامه می تواند مشکلات را حل کند و اینکه افراد می توانند برنامه ها را اجرایی کنند.

وی با اشاره به مشکلات خوزستان تصریح کرد: خوزستان مشکلات زیادی دارد ولی نمایندگان خوزستان آنقدر که نگران دست دادن طریف با کری هستند و یا نگران لباس اشتون هستند به فکر فقر و فساد در مشور نیستند.

این فعال اصلاح طلب بیان کرد: باید یاد بگیریم که کارسیاسی با سیاسی کاری متفاوت است و کسانی که سیاسی کاری می کنند برای رسیدن به قدرت هر کاری می کنند و سر مردم کلاه می گذارند.

وی درباره دولت احمدی نزاد بیان کرد: دولت نهم و دهم بلای سرمملکت آورد که تا سالها اثر منفی روی اقتصاد می گذارد و کشوری با توسعه اقتصادی مثبت 6 درصد را در عرض هشت سال به منفی 6درصد می رساند و نفت 130 دلاری را فروخت و معلوم نیست کجا خرج کرد و طرح های نامعلومی چون مسکن مهر را کلید زد و نفت را 20 دلار تحویل روحانی داد و یا ببیند قطعنامه های سازمان ملل را کاغذپاره می خواند.

این فعال اصلاح طلب با اشاره به وظیفه مجلس در مقابله با دولت ها گفت: در دولت پاک ورز احمدی نژاد بیشترین دزدی ها از جمله اختلاس 3 هزار میلیاردی رخ می دهد.

وی به جریان انحرافی اشاره کرد و گفت: احمدی نزاد با هاله نور خود 11 روز خانه نشینی کرد و مقابل فرمان ولی فقیه ایستادگی کرد و این یک انحراف بزرگ بود و دولت یازدهم اقدامات زیادی کرده است که برجام مهترین آنها است.

بهروز کلاته عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور در ادامه این مناظره دانشجویی در دانشگاه رامین بیان کرد: در ابتدا لازم می دانم بگویم واقعا دولت باید برای مهار گرد و خاک اقدامی انجام دهد و به قول مرحوم اخوان ثالث با اندکی تغییر باید گفت دولت سلامت را نمی خواهد پاسخ گفت، سرها در گریبان است ، زمستان است، هوا بس ناجوانمردانه آلوده است.

وی افزود: با دیدن آلودگی و گرد و غبار اهواز یاد خاطره ای از دوران دفاع مقدس افتادم که همه ما شندیدیم. وقتی خرمشهر در دست دشمن بعثی بود تابلو زده بودند که خرمشهر جمعیت 36 میلیون نفر و امروز باید بگوییم خوزستان جمعیت 80 میلیون نفر، همه ایران امروز نگران خوزستان عزیز است و همه کشور مثل خوزستان نگران این بحران های زیست محیطی است.

وی تصریح کرد: همه دولت بویژه خانم ابتکار باید دست از سیاسی کاری بردارند  و به جای هزینه اعتبار مبارزه با ریزگردها در مسایل سیاسی در حل بحران ریزگردها در خوزستان صرف کنند و وزیر بهداشت نیز باید نگران سلامت مردم باشد و نباید رشادت ها و جانفشانی های خوزستانی در دفاع از ایران را فراموش کرد و اینکه همه ما امنیت و استقلال خود را مدیون رشادت های مردم خوزستان و عشایر غیور هستیم.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور تصریح کرد: قبل از انقلاب مجالس به هیچ وجه مردمی نبودند و مجلس نوکر شاهان بودند و از خود اختیاری نداشتند و افراد استثنایی چون مدرس در این مجالس توانستند به تنهایی اقداماتی انجام دهند.

وی در ادامه گفت: مجالس قبل انقلاب دست یک عده خاص بود و می بینیم همین مجلس رضاخان را سپهسالار و سپس شاه می کند و یا بعد از آن سلطنت را به پسرش می رساند و به معنای واقعی نمی شود گفت مجلس به معنای مجلس قبل انقلاب وجود نداشت.

کلاته فعال اصولگرا بیان کرد: مجلس شورای اسلامی بعد از انقلاب تحرک و چالاکی خاصی را دارد و می بینیم همین مجلس رئیس جمهور را عزل می کند و یا در همین اواخر مجلس هشتم که می گویند با دولت همسو بوده از احمدی نژاد سوال می پرسد.

وی درباره اینکه کدام مجلس بهتر است اظهار داشت: باید هر مجلس را در ظرف زمان خود سنجید و مثلا ببینید مجلس پنجم طرح مادام العمر شدن هاشمی را مطرح می کند یا در مجلس سوم در آستانه برگزاری انتخابات خبرگان چپی ها طرح عدم برگزاری انتخابات را مطرح می کنند که واقعا طرح شرم آوری است و یا مجلس ششم که یکی از مجالسی بود که در عکس آرمان های انقلاب تا توانست طیغان کرد و طلوایح شرم آور و توهین آمیز دوقلو و یا در آخر استعفا و تجمع را کلید زد.

این فعال دانشجویی اصولگرا اظهار داشت: شما اگر به اسناد مراجعه کنید می بینید مجلس ششم چه بلایی سر مملکت آورد و طرح های که مطلوب ضد انقلاب بود از جمله طرح 3 فوریتی برچیده شدن انرژی هسته ای و یا نامه جام زهر 2 را نوشت.

کلاته در پاسخ به سوال درباره فضای آزاد در کشور کشور بیان کرد: فضای آزادی در دولت های مختلف، متفاوت است مثلا این دولت روحانی که مدعی آزادی است چه بلای سرآزادی آورده است و وزیر صنعت خطاب به ملت می گوید اگر ماشین های بی کیفیت سایپا و ایران خودرو را نخرید ضد انقلاب هستید و یا رئیس جمهور مدعی آزادی با ادبیات تند دانشجویان و مردم را بزدل، ترسو و بروند به جهنم مورد خطاب قرار می دهد.

این فعال دانشجویی گفت: رئیس جمهور که مدعی آزادی است به مردم بگویند این چه آزادی است که دولت پیگیری می کند شما ببیند روز دانشجو یک جلسه نمایشی است و حتی جای نشستن دانشجویان را در سالن مشخص کردند و افراد را دست چین کردند و جالب است نماینده انجمن های علمی را نیز مطابق جریان سیاسی خود انتخاب می کنند که بعد کاشف بعمل می آید که عضو انجمن اسلامی تهران بوده است!

کلاته بیان کرد: در این دولت در هر ماه 5 هزار جوان بیکار می شود و دولت تنها کاری که می کند یارانه قشر کارگر را مثل اب خوردن قطع می کند ولی جرات کنترل ثروتمندان را ندارد و پول ممکلت را به هواپیمای ایرباسی می دهد که تنها اینها می توانند در فرودگاه مهرآباد و امام خمینی فرود بیایند

وی افزود: در این دوسال دولت همه چیز را به گردن دولت قبلی انداخته است و معلوم نیست تاکی قرار است دولت روحانی نتیجه بی تدبیری های خود را گردن احمدی نژاد بیاندازد و واقعا اگر احمدی نژاد نبود روحانی می خواست چه بگوید؟!!

این فعال دانشجویی گفت: با اقدامات دولت روحانی هر ایرانی بیش از 2 میلیون تومان بدهکار شده است و این نتیجه تدبیر و امید دولت یازدهم بوده است و برجام کشور را به سمت قهقرا سوق می دهد و روز به روز فقیرتر می کند.

کلاته بیان کرد: امیدواریم به نماینده ای رای دهید به درد مردم و مشکلات مردم رسیدگی کند و به نماینده ای رای دهید که درد مردم را داشته باشد و نماینده مردم باشد نه اینکه وکیل الدوله باشد، به نمایند ه هایی رای دهید که مهم ترین طرح های مملکت را در 20 دقیقه تصویب نکند.

وی گفت: ضریب جینی در این دوسال به نزدیک 1 رسیده است فاصله طبقاتی بیشتر شده و مردم فقیرتر شدند و از طرفی دولت روحانی که مدعی آزادی است چرا اجازه نمی دهد درباره فساد کرسنت که دست وزیر دولت در آن به وضوح مشاهده می شود رسانه ها حرف بزنند. شما که ادعای مبارزه با فساد اقتصادی دارید چرا یک کلمه درباره مهدی هاشمی رفسنجانی صحبت نمی کنید؟

این فعال دانشجویی بیان کرد: در این دولت رانت 650 میلیون یورویی توسط وزیر صنعت شکل گرفته است ولی کسی جرئت ندارد حرفی بزند و دولتی که ادعای مبارزه با فساد دارد چرا شفافیت اقتصادی را با حذف کد شبنم پیگیری می کند؟

وی گفت: امروز کسانی ادعای قانون می کنند که در سال 88 در فتنه قانون شکنی کردند و علیه نظام شمشیر کشیدند و امروز هم بی بی سی از همین لیست و همین افراد در انتخابات حمایت می کند و باید اصلاح طلبان و کسانی که در لیست هاشمی هستند و انگلیس از آنها حمایت می کنند تکلیف خود را با بی بی سی مشخص کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top